سه شنبه ۱۷ مرداد ۰۲

نحوه پرورش ماهي در استخر هاي قفسي

پرورش ماهي ، آموزش پرورش ماهي سرد آبي ، گرم آبي ، قزل آلا ،كپور ، پرورش ماهي آكواريومي

نحوه پرورش ماهي در استخر هاي قفسي

۱۱,۱۷۰ بازديد
نحوه پرورش ماهي در استخر هاي قفسي

قفس پرورش ماهي يك ظرف داراي توري است كه از يك يقه ي شناور در اب اويزان است .
پهنه ي يقهي شناور در حدي است كه از ان مي توان به عنوان يك گذرگاه استفاده نمود ثابت شده است كه قفس ها در دريا و اخيرا در درياچه هاي اب شيرين ارزان ترين و احتمالا بهترين راه پروار بندي و رساندن ماهي قزل الاي رنگين كمان به اندازه هاي بزرگ تر و قابل ارزه به بازار هستند.

پيش رفت هايي كه در امر هاي طراحي اين قفس ها به دست امده امكان پرورش ماهيان قزل الاي انگشت قد با وزن 5 گرم را به طور مستقيم در اب شيرين يا لب شور در قفس فراهم اورده است. مزيت بزرگ پرورش ماهي در قفس اين است كه هيچ خطري از نظر تامين اب با كيفيت خوب و اكسيژن براي ماهي ها وجود ندارد همچنين ميزان خطر ناشي از صدمات مكانيكي و تخريب باف هاي سطحي بدن ماهي در قفس هايي كه به طور متناسب و در موقعيت خوب كار گذاشته باشد بسيار ناچيز است.


در سيستم پرورش ماهي در قفس هزينه هاي عمده عموما به مقدار قابل توجهي كمتر از توليد قزل الاي با وزن معادل در سيستم پرورش ماهي در اب جاري است .

براي قفس پرورش ماهي قزل الا 6 متر در 6 متر و به عمق 4 متر مي باشد.تراكم ذخيره سازي در اين قفس ها براي ماهيان انگشت قد 15-20 كيلوگرم ماهي به اضاي هر متر مكعب اب و براي ماهيان پرواري بين 30-40 كيلوگرم ماهي به اضاي هر متر مكعب اب است .

در اين جا بزرگ ترين ماهي هارا مي توان با بالاترين تراكم ذخيره سازي نمود . محل كار گذاري قفس هاي پرورش ماهي در اب شيرين بايد به حد كافي عميق بوده يا حركت يا جابه جايي اب در محل طوري باشد كه مانع از تجمع مواد دفعي در زير قفس ها شود تا منجر به تلافات ناشي از الودگي خودبه خودي اب در ماهي هاي پرورشي نگردد.يافتن محل مناسب براي كار گذاشتن قفس هاي پرورش ماهي چه در اب شيرين و چه در اب دريا كار اساني نيست و ضروري است كه از نظر تثبيت قفس در اب و همچنين دست رسي به تصحيلاتي كه بايد در ساحل موجود باشند بررسي دقيق انجام شود و محل مناسب انتخاب گردد .

يكي از محدوديت ها و معايب پرورش ماهي در قفس اين است كه در هواي نا مناسب خدمات رساني و نگهداري مجموعه ي قفس هاي كوچك مي تواند مشكل و خطر ناك باشد .

حفاظت از قفس ها مي تواند به عنوان يك مشكل جدي مطرح باشد .

مدير سايت : اين شيوه در درياچه هاي آب شيرين يا پشت سد ها انجام ميشود.
منبع: persianghezel.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.